Számonkérés vagy teljesítmény értékelés?

A teljesítmény értékelés minden cégnél és szervezetben szükséges, ahol szeretnének fejlődést és eredményeket elérni, azonban mindig figyelni kell arra, hogy ezt a folyamatot a munkavállalók, a kollégák ne egyfajta számonkérésként éljék meg, hanem egy olyan dologként, amely valójában az ő érdekeiket is szolgálja.

A vállalati teljesítményértékelés célja alapvetően az alkalmazottak teljesítményének a javítása, képességeik mind teljesebb kibontakoztatása, illetve konkrét szervezeti célok elérése. Ahhoz, hogy ez valóban hatékonyan történjen, oda kell figyelni arra, hogy valóban pozitív élményként gondoljanak rá a kollégák. A teljesítményértékelés során a vezető megvizsgálja és értékeli a munkavállaló aktuális, a megállapított követelményekhez viszonyított teljesítményét és visszajelzést ad arra vonatkozóan, hogy mely területeken lenne érdemes fejlődnie ahhoz, hogy valóban hatékonyan és hasznosan tudja eltölteni a munkaidejét, hogy a cég és ő maga is a lehető legjobban járjon.